Op zaterdag 12 november reikte de Stichting Handmelken Best een aantal cheques uit aan organisaties die verantwoordelijkheid en begrip bevorderen voor de medemens in ontwikkelingslanden. De happening vond plaats in De Prinsenhof te Best en … Stichting HoPe was ook uitgenodigd.

melk
Onder het genot van hapjes en drankjes luisterden onze bestuursleden Chiara Somers, Carmen Banda en Kees van Ginkel naar een aantal muzikale optredens van onder andere de Nederlandse Barbara Streisand. Ook waren er presentaties van de andere stichtingen over hun projecten. Namens onze stichting hield Chiara een duidelijk verhaal over het brandwondencentrum in Cusco. Vervolgens mocht ze een cheque ter waarde van € 5.000 in ontvangst nemen. De organisatie was er erg enthousiast over dat onze stichting zich inzet voor vooral jongeren.

Na de uitreiking nam een tweetal scholieren van het Heerbeeck college uit Best het woord. HoPe heeft een bijzondere band met deze school. In het recente verleden zijn er schoolklassen afgereisd naar Perú, niet alleen om de Incatrail te lopen maar ook om in contact te komen met collega-scholieren met wie HoPe onderwijsprojecten uitvoert. Zo hebben de scholieren uit Best destijds ook hun tenten opgeslagen op het terrein van de Albergue – het internaat van HoPe waar leerlingen van de middelbare school wonen die te ver weg wonen om iedere dag naar school en terug te lopen.

Ook vorig jaar weer hebben de scholieren uit Best zich ingespannen om zo veel mogelijk geld op te halen voor Stichting Handmelken Best en dus ook voor onze organisatie. Daarbij zijn zíj zich meer bewust geworden van de waarde van geld en kunnen wíj onze projecten uitvoeren. Eigenlijk een win-win situatie.

Graag willen wij hierbij Linda van de Wiel bedanken. Zij is onze contactpersoon op het Heerbeeck college. En met haar danken wij ook haar leerlingen voor hun belangstelling, motivatie en moeite die zij zich gegeven hebben. En natuurlijk zijn wij ook de Stichting Handmelken Best dankbaar dat zij weer aan de Peruaanse jongeren en aan HoPe hebben gedacht.