Sheeped ondersteunt HoPe!

Sheeped foto 1

Sheeped is een duurzaam, trendy, Nederlands merk en verkoopt prachtige kleden en kussens, handgemaakt in de Andes regio. De kleden uit Peru, Bolivia en Chili worden van origine frazadas genoemd en zijn met de hand geweven van pure schapenwol. Sheeped is een initiatief van Tim en Anna, een ondernemend en reislustig stel, woonachtig in Alkmaar. Tijdens een prachtige reis door Chili werden zij verliefd op deze bijzondere kleden.

Sheeped foto 3
De frazadas zijn onderdeel van een eeuwenoude weeftraditie en deze wordt van generatie op generatie doorgegeven. Tim en Anna vinden het verhaal achter de frazadas zo mooi en bijzonder, dat zij de rest van Nederland (en wie weet Europa) graag kennis willen laten maken met dit authentieke ambacht. Daarbij is verantwoord en sociaal ondernemen voor hen heel belangrijk en het uitgangspunt bij alle beslissingen die zij nemen.

Sheeped foto 2
Sheeped vindt het daarnaast belangrijk iets terug te kunnen doen voor de inheemse bevolking en heeft daarom het initiatief genomen om samen te gaan werken met Stichting HoPe. Wanneer een product bij Sheeped gekocht wordt zal een deel van de opbrengst hiervan naar HoPe gaan.

Ben je op zoek naar een authentiek, origineel en handgemaakt vloerkleed of kussen? Bezoek dan www.sheeped.nl
Je kan Sheeped volgen op Facebook, Instagram en Pinterest.

Tijdelijke winactie!
Speciaal voor iedereen die de nieuwsbrief van HoPe ontvangt. Like Sheeped en Stichting HoPe op Facebook en laat een bericht achter op de Sheeped pagina waarom jij degene bent die een gratis kussen ter waarde van €49,- zou moeten winnen. Verwijs hierbij naar de nieuwsbrief van Stichting HoPe die je hebt ontvangen. De winnaar zal op 1 maart aanstaande bekend worden gemaakt op Facebook.

Sheeped kijkt uit naar de samenwerking met Stichting HoPe!

Een dag op pad met Walter naar Patacancha en Chaullacocha

De dag begon vroeg: om kwart over zes vertrokken we met één van de HoPe-auto ‘s vanuit Cusco. Oorspronkelijk zouden we om zeven uur vertrekken maar ons eerste contact in Urubamba moest om half acht weg. Naast Walter gingen ook Oscar en Mathilde mee. Mathilde is een 26-jarige Franse vrijwilligster met een studieopdracht. Het is een vlotte meid, spreekt redelijk Spaans, is zeer geïnteresseerd in alles van HoPe maar ze rookt. Zij is pas drie dagen actief voor HoPe en is haar eerste dag in Cusco goed ziek geweest van de hoogte. Het verhaal dat rokers minder last hebben omdat ze gewend zijn aan minder zuurstof klopt dus niet. Op heen- en terugweg hadden we diverse medereizigers.

Nieuwe website

Wie www.stichtinghope.org oproept treft een geheel vernieuwde website aan. De laatste tijd is daar hard aan gewerkt. Je weet bij dergelijke dingen nooit precies wanneer het moment van online gaan is aangebroken, maar het is nu gelukt.
Het is de verdienste van Anita Hoetmer dat we nu over een meer modern ogende website beschikken. Behalve dat de zaak er nu anders uit ziet is er ook een aanzienlijk financieel voordeel. We kunnen nu zelf de website actueel houden zonder dat dat geld kost. Daarmee besparen we honderden euro’s per jaar, die we natuurlijk weer aan de Peruaanse projecten kunnen besteden.

Stichting Handmelken Best overhandigt cheque aan HoPe

Op zaterdag 12 november reikte de Stichting Handmelken Best een aantal cheques uit aan organisaties die verantwoordelijkheid en begrip bevorderen voor de medemens in ontwikkelingslanden. De happening vond plaats in De Prinsenhof te Best en … Stichting HoPe was ook uitgenodigd.

Afsluiting programma Ternura II

HoPe heeft in de jaren 2014 – 2016, samen met het Peruaans Ministerie van Onderwijs en met collega-NGO Plan Internationaal, het programma Ternura II uitgevoerd. In 2009 – 2012 heeft HoPe met dezelfde organisaties Ternura I uitgevoerd. In Ternura I was de aandacht vooral gevestigd op het verbeteren van de toegankelijkheid tot en het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs voor 3- tot 5-jarige kinderen in inheemse berggemeenschappen.

Sheeped ondersteunt HoPe!

Sheeped foto 1

Veel waardering voor ‘Spaans als Tweede Taal’

Knipsel

In de jaren 2014 tot en met 2016 heeft HoPe het programma Spaans als 2e taal uitgevoerd op de kleuterscholen, basisschool en middelbare school van de inheemse gemeenschap Tiracancha.

Wie had toen gedacht dat al binnen twee jaar leerlingen in staat zouden zijn om op het podium van een grote congreszaal zinnen uit het publiek foutloos in het Spaans om te zetten?

Nieuwe samenstelling bestuur HoPe NL

Binnen het bestuur van HoPe NL zijn sommige leden van functie gewisseld. Een en ander staat ook op de website.

Hier volstaan we met de volgende opsomming:
Voorzitter: Maarten Elling
Secretaris: Esther Dubbeld
Penningmeester: Kees van Ginkel
PR en Sociale Media: Sjanna Bosma
Vrijwilligers: Chiara Somers
Sponsoring in binnen en buitenland: Carmen Banda

Aanmelden nieuwsberichten

U kunt zich hier aanmelden voor de nieuwsberichten.