Partners en sponsors

Enkele belangrijke sponsors zijn:

Wilde Ganzen steunt over de hele wereld kansarme mensen die zich inzetten voor hun gemeenschap en een betere toekomst. De organisatie biedt steun voor kleine, concrete projecten die een groot verschil maken. Wilde Ganzen steunt projecten van HoPe. Zie www.wildeganzen.nl.

Veli Volantis
“Opvarenden van de Veli Volantis helpen Peruaanse jongeren bij het ontwikkelen van hun talenten.”
Onder deze leus is een bijzondere manier van sponsoring bedacht door Hans van Vliet, ondernemer en onder andere eigenaar van een zeewaardig zeiljacht.

Hij heeft een kring van vrienden om zich heen verzameld die om de beurt captain zijn. Elk jaar kiest de Veli Volantis zee, hetzij naar het noorden, het westen of het zuiden. De bemanning – er zijn zeker ook vrouwen, maar in de zeilwereld heet het nog steeds bemanning – zeilt voor zijn plezier, bezoekt havens, ontspant zich als er weinig wind is en werkt hard bij storm.

Maar er is meer: voor iedere afgelegde mijl leggen zij een klein bedrag in voor één van de projecten van HoPe. Het is duidelijk dat al die kleine bedragen bij elkaar opgeteld leiden tot een groot bedrag per jaar. In 2015 heeft een grote groep opvarenden een bedrag van ruim 10.000 euro bij elkaar gevaren.

Meer dan eens per jaar
Tegenwoordig vaart de Veli Volantis ook buiten de vakanties uit. Buiten de zomermaanden kan iedereen een dagje meevaren op het IJsselmeer of op de Zeeuwse wateren. Aan het eind van die dag krijgt de opvarende dan een flyer met de mogelijkheid van een éénmalige machtiging. De verwachting is dat men daar een bedrag op invult. Op die manier wil Hans van Vliet het bedrag voor de HoPe-projecten verhogen.

De “vrienden van de Veli Volantis” is geen besloten of gesloten club. Iedereen die van zeilen houdt of wel eens mee wel varen op het zeewaardige zeilschip is welkom, zowel voor de zomerreizen – waarvoor je je één of twee weken kunt inschrijven – als voor een dagje op het IJsselmeer of op Zeeuws water. Aanmelden kan via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Medewerkersfonds
De Rabobank stelt zijn medewerkers in de gelegenheid maandelijks een klein bedrag van hun salaris te doneren aan goede doelen. De bank verdubbelt dat bedrag. Op die manier ontstaat er een omvangrijk fonds: Het Rabo Foundation Medewerkersfonds.
De medewerkers kunnen projecten voor financiële ondersteuning voordragen. Het fonds heeft in het recente verleden onderdelen van het project Ternura ondersteund en financiert ook de Bijspijkercursussen Spaans en Engels voor studenten aan de beroepsopleiding die studeren met een HoPe Studiebeurs.

Aktinos Management Consultancy helpt organisaties met contrasterend advies en steunt HoPe met een bescheiden bijdrage aan het verbeteren van het onderwijs in Peru.

Aviso Management en Beheer B.V. is een beheersmaatschappij die het bestuur voert voor aan haar gelieerde ondernemingen. Momenteel voert Aviso het bestuur van CMC mobility B.V. en Callas Management Consultants B.V. (www.callas.nl).
Beide ondernemingen zijn actief in de mobiliteitssector.

sapapanaSapa Pana Travel verzorgt individuele, op maat gemaakte reizen naar Latijns-Amerika en Antarctica. De organisatie promoot Stichting HoPe via de website en het boek ‘Panamericana Roadtrip’. http://www.sapapanatravel.nl/

vanhierVanhier B.V. is een veelzijdig kantoor op het gebied van accountancy, fiscaliteit en advies.
De organisatie in Zaandam ondersteunt HoPe sinds 2006 door de financiële administratie onder haar hoede te nemen.

youbedo

YouBeDo.com is een webwinkel voor boeken. Van elke aankoop bij YouBeDo wordt 10% gratis gedoneerd aan een goed doel naar keuze.

Andere sponsors
Er zijn nog veel meer partners en sponsors. Hun namen zijn bekend bij HoPe. Vermelding op de website vinden zij niet nodig of niet gewenst.