• doneer aan stichting HoPe

Jong of oud, het maakt niet uit. Iedereen die geraakt is door het werk van Stichting HoPe en ons wil ondersteunen door geld in te zamelen, kan een actie starten. Alleen of samen met klasgenoten, collega’s, teamgenoten, de buurt, vrienden….

Iedereen heeft wel talenten in welke richting dan ook. Een leuk idee en een beetje creativiteit ... vergeet dat vooral niet met ons te delen ... en wie weet staat hier binnenkort wel jouw actie. Uiteraard helpen wij graag met informatie. Neem in dat geval even contact op met Ineke de Graaf! Alvast  veel plezier, succes en bedankt!

Jampotjes

Mevrouw Teatske Westerhof, een trouwe vrijwilligster die HoPe een warm hart toedraagt, maakt al jaren jam. Na de kennismaking met het werk van HoPe in Peru was ze zo onder de indruk dat ze besloot potjes jam te maken en de opbrengst hiervan te schenken aan HoPe. Dit is uitgegroeid tot niet alleen een indrukwekkend aantal potjes jam dat ze verkoopt, maar ook een groot netwerk van ‘afzetmogelijkheden’. Al ongeveer 20 jaar ontvangt HoPe jaarlijks een indrukwekkend bedrag.

Winterfair op 23 december 2023

Goed nieuws! Voor het eerst zal de Winterfair plaatsvinden op 23 december 2023 van 16.00 tot 22.00 uur in de Hercules in Diessen. Kunstenaars en hobbyisten met een bijzondere hobby, creatie of kunst om te verkopen, kunnen meedoen. Ook ondernemers die hun bedrijf willen promoten of op zoek zijn naar personeel zijn van harte welkom. Met de opbrengst van de tafelverhuur steunen we Stichting HoPe financieel. Er is ruimte voor ongeveer 70 deelnemers. Wil jij ook je steentje bijdragen? Doe mee en schrijf je snel in voor deze gezellige Winterfair! Voor meer informatie over de kosten van tafelhuur en inschrijving voor de Winterfair, mail naar Ad van Gestel via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Statiegeldactie Challenge

Voor basisschoolleerlingen en hun leraren, die op zoek zijn naar een leuke en zinvolle manier om hun steentje bij te dragen aan een schonere omgeving, is er goed nieuws! Een spannende 'Statiegeldactie voor Scholen' wordt gelanceerd om niet alleen het milieu te helpen, maar ook om een beetje competitie en saamhorigheid onder de scholieren aan te wakkeren.
Het doel van de actie is simpel: verzamel lege flessen en blikjes, ruil ze in voor statiegeld, en doneer de opbrengst aan Stichting HoPe.
Meedoen? Lees meer!

Zwemmen voor HoPe

De 15-jarige Megan heeft samen met haar opa Rob Overbeek (een trouwe vrijwilliger van HoPe) 2 km gezwommen in de Maarsseveense plassen.  Dit heeft geleid tot een opbrengst van meer dan 1500 euro. Megan heeft er voor gekozen om hiermee het Brandwondencentrum van HoPe in Cusco te steunen.

SOL Sisters

De SOL Sisters verzamelen jaarlijks heel veel tweedehands dames-, heren- en kinderkleding en een deel verkopen ze in hun winkel. De dames van de SOL Sisters zijn vrijwilligers en de opbrengst gaat naar goede doelen. HoPe is blij dat zij tot de geselecteerde goede doelen behoort!
SOL staat voor Stichting Ontwikkelingswerk Lichtenvoorde. Onze vrijwilligster Anja Eppingbroek is contactpersoon. Eén van de oprichters van HoPe, Walter Meekes, komt uit het naburige Aalten.

Kom gezellig bridgen - opbrengst voor HoPe

Geslaagde bridgedrive op 12 maart 2023.

Lia van Beek is jarenlang een trouwe vrijwilligster van Stichting Spelendewijs geweest. Deze stichting organiseerde diverse activiteiten waaronder  jaarlijks een bridgedrive.
In 2013 is Spelendewijs opgegaan in Stichting HoPe. Lia heeft de organisatie van de bridgedrive gecontinueerd, nu als vrijwilligster voor Stichting HoPe. Een win-win situatie: de gezellige bijeenkomst wordt jaarlijks voortgezet, gekoppeld aan een mooie bijdrage voor Stichting HoPe.
Deze keer was het resultaat een bedrag van ruim 1300 euro. Doe jij volgend jaar ook mee?

Statiegeldactie Jumbo

Onze zeer actieve vrijwilligster Anja Eppingbroek heeft weer meegedaan met de statiegeldactie bij de Jumbo in Lichtenvoorde. De actie heeft maar liefst €524 opgebracht.  Dit is al (minstens) het 3e jaar op rij dat deze actie ruim €500,- oplevert. De opbrengst is bestemd voor het programma Voedselzekerheid.

Hans van Vliet

Hans van Vliet is een maatschappelijk verantwoord ondernemer pur sang volgens het principe People, Planet, Profit. Ondernemerschap paren aan kansen geven aan mensen die met meer afstand tot de arbeidsmarkt en daarmee de maatschappij staan, goed onderwijs, duurzaamheid en eerlijke ketens: daar staat hij voor.
Tijdens een reis door Zuid-Amerika kwam Hans in contact met Walter Meekes, medeoprichter van Stichting HoPe, en raakte hij onder de indruk van het werk van de stichting.
Hans van Vliet heeft de afgelopen jaren met diverse acties geld opgehaald om hiermee verschillende educatieve projecten van HoPe te sponsoren.