Zonder auto minder HoPe

Na de diefstal van onze twee Toyota’s eind 2018 is kort daarna, dankzij snelle actie, een van de auto’s teruggevonden. Maar van de tweede ontbreekt nog steeds elk spoor. Dit belemmert ons ernstig bij het uitvoeren van onze dagelijkse werkzaamheden. Vandaar deze dringende oproep om uw hulp!

Stichting HoPe (Holanda Peru) werkt sinds 1991 samen met de bevolking van de Andes aan het terugdringen van armoede, aan goed onderwijs en gezondheidszorg. Een belangrijke pijler is onderwijs, een onmisbare voorwaarde om een eerlijke kans te krijgen, zelf in het levensonderhoud te kunnen voorzien.

In de afgelopen jaren heeft HoPe meer dan 160 scholen gebouwd en ingericht, veelal op moeilijk bereikbare locaties hoog in de Andes (4000 m en hoger), in de provincie Cusco, een gebied 2x zo groot als Nederland. Dankzij het onderwijsprogramma van HoPe hebben tienduizenden kinderen goed onderwijs gekregen en krijgen nog eens tienduizenden dat op dit moment.

Zonder een tweede auto komt de uitvoering van het onderwijsprogramma, het onderhoud aan en het contact met de scholen, en daarmee onze zorg aan de inheemse, indiaanse leerlingen ernstig in gevaar.

2019 03 ToyotaDoor de ligging van ons werkgebied (afgelegen, grote hoogte), de slechte staat van de wegen in deze gebieden en het intensieve gebruik (transport van materialen), moet de auto aan nogal wat eisen voldoen. Met als gevolg dat we genoodzaakt zijn tot de aanschaf van een pick up. Natuurlijk zou een nieuwe auto ideaal zijn, maar we schrikken ervoor terug een dergelijk hoog bedrag te vragen.

Daarom gaan we voor een goede tweedehandse, waarvoor toch nog een investering van €20.000,- nodig is!

2019 03 Toyota Walter met kinderenDoneren kan via een overboeking op (IBAN) NL69RABO0300276087 t.n.v. Stichting HoPe Nederland o.v.v. ‘auto’ of online onder dezelfde vermelding. U kunt ons ook steunen door deze actie zoveel mogelijk te delen binnen uw netwerk van familie, vrienden en kennissen.

Kijk voor het verloop van deze actie op onze website. Zie ook Facebook, Twitter, Instagram of LinkedInKom in actie en doe ook mee!

2019 03 Toyota Walter met kinderen zonder ToyotaDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Namens de leerlingen van de HoPe-scholen, ons Peruaanse team ter plaatse en onze vrijwilligers heel erg bedankt voor uw bijdrage!

Bestuur Stichting HoPe Nederland