Sinds een aantal jaren brengt de Millse band Reel to Real onder veel belangstelling licht en vrolijkheid in de laatste dagen van december met hun Kapelconcert in de 12e-eeuwse Mariakapel in Mill (Noord-Brabant). Elk jaar gaat de opbrengst van dit concert naar Stichting HoPe. Helaas leek corona ook hier een spelbreker te worden. Van een fysiek concert met publiek kan in deze tijd immers geen sprake zijn. Afblazen was voor de band echter geen optie en zo kwamen ze op het idee van een online-concert. Een mooi moment om dan hun CD te presenteren, waarvan de helft van de opbrengst bestemd is voor HoPe.

2020 11 Kapelconcert promo

De amateurband bestaat uit Frans Heijs (gitaar en contrabas), Marcel Peters (zang, tenor banjo, mondharmonica, gitaar) en broer Ronald Peters (zang, accordeon, gitaar en fluiten). Ze spelen al vele jaren Ierse volksmuziek, die met name bekend is van feest- en kroegmuziek, en treden regelmatig op.  Een vaak geziene gast bij hun optredens is zangeres Esther Croezen.

Een fysiek concert met publiek in de kapel zit er dit jaar niet in. Om het wegvallen van de entreegelden voor dit jaar enigszins te compenseren brengt de band een CD uit met de registratie van het Mariakapelconcert van 2019. Dit concert omvat een speciale set met eigen nummers, die qua muziek geïnspireerd zijn op de Ierse muziek en qua inhoud op hun jeugd doorgebracht in Mill. Daarbij zal ook Esther Croezen te horen zijn.

Op 29 december zal de CD officieel gelanceerd worden. Op die dag zendt de Lokale Omroep Mill de registratie van het kapelconcert 2020, dat eerder zonder publiek in de kapel is opgenomen, uit: ’s middags om 16.00 uur en later die avond om 20.00 uur. Daarnaast is het vanaf dat moment via Facebook en Youtube gezellig tussen Kerst en Oud en Nieuw te volgen vanaf de bank met wellicht een heerlijk glaasje glühwein.

2020 11 Reel to Real 1

Met de aankoop van CD wordt het werk van HoPe ondersteund. Maar niet alleen om die reden hopen ze op grote belangstelling. Hun muziek en enthousiasme brengen vrolijkheid in de donkere dagen. Een sfeervolle manier om het jaar mee af te sluiten en tegelijkertijd de doelgroep van HoPe in Peru een handje te helpen. Mooier kan toch niet?

De CD kost €15,- en is vanaf 29 december te bestellen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch via 06 232 211 69. Voor meer informatie en de stream van het concert vanaf 29 december kunt u terecht op hun Facebookpagina.