Voor basisschoolleerlingen en hun leraren, die op zoek zijn naar een leuke en zinvolle manier om hun steentje bij te dragen aan een schonere omgeving, is er goed nieuws! Een spannende 'Statiegeldactie voor Scholen' wordt gelanceerd om niet alleen het milieu te helpen, maar ook om een beetje competitie en saamhorigheid onder de scholieren aan te wakkeren.

Het doel van de actie is simpel: verzamel lege flessen en blikjes, ruil ze in voor statiegeld, en doneer de opbrengst aan Stichting HoPe. Hier is hoe het werkt:

Stappen voor de Statiegeldactie

1. Vraag je klasgenoten om zoveel mogelijk lege flessen en blikjes te verzamelen. Hoe meer je verzamelt, hoe groter het verschil dat je maakt.
  2. Breng de verzamelde flessen en blikjes naar een flessenautomaat bij een supermarkt in de buurt. Dit is niet alleen goed voor het milieu, maar het zorgt er ook voor dat het statiegeldbedrag snel oploopt.
  3. Lever de bonnen die je krijgt bij de flessenautomaat in bij de kassa en ontvang het opgehaalde geld.
  4. Maak het opgehaalde bedrag over via de donatiepagina van Stichting HoPe.

Maar dat is niet alles!

Voor degenen die van een beetje competitie houden, is er ook de mogelijkheid om de 'Statiegeldactie Challenge' aan te gaan.

De Statiegeldactie Challenge

1. Daag een vriend of vriendin uit je klas uit en spreek een bepaald bedrag af dat jullie binnen een bepaalde periode moeten inzamelen.
  2. Ga op zoek naar lege flessen en blikjes thuis, in de buurt, in de klas, tussen klassen en bij buren. Wie het eerst het afgesproken bedrag heeft ingezameld, wint de challenge!
  3. Deel je resultaten op sociale media en tag “HoPe”: @stichtinghope.org (Facebook), @stichtinghopenl (X, voorheen Twitter), @stichting-hope-nederland (LinkedIn) of @stichting_hope_nl (Instagram). De meest creatieve acties zullen we belonen met een uitgifte van het HoPe 30 jaar magazine en Peruaanse gadgets.

2023 AlpacaDeze Statiegeldactie biedt scholen een geweldige kans om zowel bij te dragen aan een schonere omgeving als om samen te werken aan een gemeenschappelijk doel. Bovendien kunnen leerlingen hun ondernemersvaardigheden aanscherpen en hun bewustzijn over het belang van recycling en milieubehoud vergroten.

Dus, basisscholen, laten we samenwerken en een positieve impact maken op onze planeet, terwijl we tegelijkertijd plezier hebben met de Statiegeldactie en de Challenge. Doe mee en maak een groot verschil!

Kijk op de website voor meer informatie over Stichting HoPe.
Klik hier voor meer informatie over hoe u kunt doneren aan Stichting HoPe.

Samen maken we een verschil!