Als nieuwe vrijwilliger van HoPe was het voor mij genieten en maakte het mij trots om onderdeel van HoPe te zijn, met alles wat ik zag en hoorde en ook met wat ik zelf heb kunnen bijdragen op zaterdag 24 juni op de Wereldmarkt in Aalten (Mondiaalten). Als HoPe Nederland hadden wij daar een kraampje.

Aalten is de plaats waar HoPe is ontstaan. Veel inwoners van Aalten hoefden we dan ook niet zo veel te vertellen over HoPe. Eigenlijk was het andersom; er werd mij verteld hoe het begin was van HoPe, en hoe Walter en Tineke hun best deden om hun droom om mensen in Perú te helpen, waar te kunnen maken.

En natuurlijk, sommige mensen kenden HoPe nog niet, of waren nog niet op de hoogte met het laatste nieuws. Het was mooi om te vertellen waar HoPe nu mee bezig is en hoeveel HoPe al bereikt heeft.

Nieuwe geïnteresseerden waren ook onder de indruk van onze projecten en namen graag informatie mee in de vorm van de flyers die we hadden liggen. Aan de meest geïnteresseerden gaven we het jubileum magazine “HoPe 30 jaar” mee.

Dit jaar hadden we ook weer de actieve participatie van de broers Frits en Rob Overbeek, twee fantastische vrijwilligers die al vele jaren hebben meegeholpen op de stand van HoPe. Zij deden ook nu weer mee om al het nieuws en de geschiedenis van HoPe te delen, wat zij met veel humor en enthousiasme deden. Nog bedankt hiervoor Frits en Rob!

We hopen volgend jaar weer deel te kunnen nemen!

Yahaira

2023 00 Foto 2 markt Aalten