Een paar vrijwilligers hebben al meerdere keren succesvol HoPe aangedragen als goed doel van de maand bij een lokale supermarkt. Wil je zelf ook op deze manier bijdragen aan donaties voor HoPe, maak dan gebruik van het volgende stappenplan.

2. Ga naar een supermarkt in de buurt.
  3. Neem  de poster mee.
  4. Ga naar de informatiebalie en vraag naar de bedrijfsleider of manager (persoonlijk contact werkt beter).
  5. Vertel dat je vrijwilliger bent van Stichting HoPe. Een korte pitch: "HoPe staat voor Holanda-PerĂº. De stichting werkt al decennia lang samen met de armste bevolking van Cusco en wijde omgeving aan het terugdringen van armoede, aan goed onderwijs en gezondheidszorg. Daarmee draagt HoPe bij aan het gevoel van eigenwaarde en de emancipatie van achtergestelde bevolkingsgroepen." Als de supermarkt meer wil weten, dan kunnen ze kijken op www.stichtinghope.org of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. opnemen.
  6. Vraag of HoPe het goede doel mag zijn in een volgende statiegeldactie. We hebben hiervoor een poster.
  7. Deel het via je eigen social media en via Whatsapp aan je familie, vrienden, buren en kennissen.
  8. Geef je e-mailadres zodat ze jou kunnen informeren over het resultaat van de actie.
  9. Sluit af met een dank-je-wel bericht. Je kunt hierbij aangeven dat je volgend jaar weer graag mee wilt doen voor Stichting HoPe.
Voor meer informatie over de statiegeld actie, neem contact op met Ineke de Graaf.