Sinds de laatste nieuwsbrief van juni zijn er diverse ontwikkelingen geweest waarvan wij u op de hoogte willen brengen.

2018 09 5 brandwondencreme

Sjanna Bosma, bestuurslid Contacten en PR, is zeer recentelijk op vakantie geweest in Zuid-Amerika en heeft daar ook een vijftal projecten van HoPe bezocht. Het bestuur is zeer verheugd te mogen melden dat Sjanna duidelijk kon waarnemen dat de bezetting van het aantal bedden in het brandwondencentrum is gedaald vanwege de snellere doorstroming. En deze is hoogstwaarschijnlijk tot stand gekomen naar aanleiding van de aanbevelingen van Kim en Claudia. Door meer brandwondenzalf te gebruiken zijn de behandelingen veel minder pijnlijk en de doorstroming veel sneller. Een win-win situatie voor iedereen. Wat een potje simpel en goedkoop brandwondenzalf al niet kan doen!! Lees hier haar verhaal.

Hans van Vliet, Ambassadeur van HoPe, heeft het idee (informatie) ingebracht om met zo veel mogelijk mensen de projecten van HoPe te gaan bezoeken. Na een oproep op diverse mediakanalen hebben een aantal mensen zich aangemeld. Het maken van een programma kost veel tijd en voorbereiding. Recent is er een bijeenkomst geweest met de mogelijke deelnemers. De reis zal in november plaats vinden.

2018 09 5 Schenken en Nalaten Het bestuur heeft ook besloten een pagina te openen op de website van Schenken & Nalaten. Zie Schenken en Nalaten. Het is een mooi platform waarop mensen direct en makkelijk geld aan onze stichting kan overmaken en waarop mensen hopelijk overwegen om na het overlijden geld aan HoPe na te laten. Hoe dat werkt kunt u terug vinden op de website van Schenken & Nalaten onder doneren aan goede doelen. Op onze pagina kunnen wij zelf de informatie actueel houden en plaatsen wij ook regelmatig een nieuwsbericht. De bezoekers kunnen tevens een review plaatsen. Vriendelijk willen wij u vragen een review te schrijven. U kunt onze pagina hier vinden.

Ook kunnen wij melding maken van een aantal leuke acties. Allereerst hebben wij een mooie donatie mogen ontvangen van mevrouw Westerhof. Al vele jaren maakt zij honderden potjes met jam en doneert de opbrengst daarvan aan HoPe. Inmiddels verkoopt ze naast de jam ook kaarten en zelfgebreide sokken. Zie de link.

2018 09 5 jumbo statiegeld

We ontvangen regelmatig bijzondere donaties. Onlangs hebben we weer een mooi bedrag ontvangen naar aanleiding van verjaardagen van 2 trouwe relaties.

Ook zijn er dit jaar 3 statiegeldacties bij supermarkten: Spar Boonstra, Jumbo Lichtenvoorde en Plus Lutz Tilburg. De opbrengst van de september-actie in Lichtenvoorde wordt gebruikt  om rode truien te laten breien voor de mensen in het hooggebergte, alwaar het bijzonder koud is en jaarlijks tientallen mensen komen te overlijden aan de kou. Zie facebook pagina

Mocht u geïnspireerd zijn door een van deze acties en meer informatie willen hebben dan kunt u contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.