Enter the Wave - Interview met Gido Lurvink

Enter the Wave is een reisorganisatie die music & surf reizen organiseert voor 18+ jongeren.

Een van de twee oprichters van deze organisatie is Gido Lurvink. De link tussen Gido en Stichting HoPe is Walter Meekes, de oprichter van HoPe en oom van Gido. Hij heeft 10 jaar geleden op 18-jarige leeftijd, 3 maanden bij Walter in Cusco gewoond, is in die periode meegereisd met Walter en heeft meegewerkt in diverse projecten van HoPe.
Gido is in Peru erg onder de indruk geraakt van de manier waarop HoPe het onderwijs in de regio Cusco verbetert en daarbij ook de lokale cultuur betrekt.

Terug in Nederland heeft Gido de lerarenopleiding geschiedenis gevolgd en is gestart met de studie Onderwijskunde. Tijdens deze studie heeft hij in de studentenvereniging Taco Smit ontmoet. Met Taco op surfvakantie in Frankrijk, op een camping in Frankrijk waar ook een aantal Nederlanders waren en muziek gemaakt werd, is bij hen het idee ontstaan om zelf music & surf reizen te organiseren voor 18+ jongeren. De eerste twee jaar hebben ze samengewerkt met een ander bedrijf. Daarna hebben zij, 5 jaar geleden, Enter the Wave opgericht, maar later ook projecten toegevoegd zoals Into The Wild (avontuurlijke vakanties) en Enter The Snow (sneeuwvakanties)

Sinds het eerste jaar wordt de reizigers gevraagd een donatie te doen aan Stichting HoPe. Veel reizigers reageren hier positief op, waardoor er elk jaar een mooie bijdrage geleverd kan worden.