Gevraagd: Schipper voor Veli Volantis en HoPe

Het jacht de Veli Volantis en de Stichting Holanda Peru (HoPe) hebben een mooie relatie met elkaar.
Met haar opvarenden genereert de Veli Volantis ieder jaar weer een substantieel bedrag voor de HoPe projecten in Peru. Meestal zo rond de 10.000 euro. Alleen dit coronajaar was het wat minder, maar dat is logisch; ze konden minder varen. De eigenaar van dit schip, Hans van Vliet, is op zoek naar een enthousiaste beheerder, organisator, schipper die de Veli Volantis in de vaart en op koers kan houden.

De Veli Volantis is een 42 ft (ruim 12 meter) Victoire zeiljacht ontworpen door Koopmans en is eigendom van Hans van Vliet.
Met dit mooie en zeer zeewaardige schip maken groepen enthousiastelingen in wisselende samenstelling jaarlijks over een periode van 6 tot 8 weken tochten over Europese wateren. De bemanningen, ofwel de Vrienden van de Veli Volantis, lossen elkaar wekelijks af en leveren ieder een financiële bijdrage die volledig wordt overgemaakt aan het goede doel, de Stichting Holanda Peru (HoPe). Met dat geld voert een HoPe team projecten uit met de arme bevolking in de Andes, in Cusco en omgeving (www.stichtinghope.nl). In vóór- en naseizoen worden er tochten gemaakt in Zeeland en de Nederlandse en Belgische kustwateren.

De vraag

Om het organisatorisch allemaal wat makkelijker te maken voor de eigenaar, zijn we nu op zoek naar een beheerder, organisator, schipper die over de volgende competenties beschikt:

• ruime zeilervaring zowel op zee als op binnenwateren; certificaten strekken tot aanbeveling
  • sociale vaardigheden om andere zeilers te helpen hun ervaring en kennis te vergroten, en ambitieuze jongeren enthousiast te maken voor de (zee)zeilsport
  • maatschappelijke betrokkenheid en bereidheid om zich in te spannen de doelstellingen met de Veli Volantis te bereiken
  • vaardigheid om soepel toezicht te houden op de conditie van het schip; het schip moet in topconditie blijven en daartoe dient het nodige onderhoud te worden georganiseerd
  • vaardigheid om goed en frequent contact te onderhouden met de eigenaar en collega schippers
  • het leveren van een bijdrage aan de planning en samenstelling van het zomerprogramma.

Wat staat daar tegenover?

• Privégebruik van het schip in voor- en naseizoen
  • Een club van enthousiaste en positief ingestelde zeilvrienden
  • Veel zeilen in Europese wateren en passagieren in Europese havensteden
  • Blije gezichten in de projecten in Cusco en omgeving
  • Een goed gevoel dat je voor veel mensen het verschil hebt mogelijk gemaakt.

2020 11 Veli Volantis