Nederland blijft Stichting HoPe steunen

Veel dank

2020 was een moeilijk jaar voor veel mensen in Nederland. Toch is er voor meer dan € 111.000 aan giften en donaties ontvangen voor het werk van Stichting HoPe in Peru.

Als we contactgegevens hebben sturen we bij het merendeel van de giften een bericht waarin we aangeven dat het bedrag ontvangen is en wat er met het geld gebeurt.

Daarnaast zorgen veel kleinere gevers samen ook voor een groot bedrag. We zien dat mensen maandelijks tussen de € 5 en € 30 overmaken en dat is ook weer € 60 tot € 360 aan het einde van het jaar. Er zijn meer dan 100 van deze ‘kleine’ gevers, die bij elkaar zo’n € 12.500 hebben ingebracht in 2020. Meestal hebben we van deze gevers verder geen gegevens en kunnen we ze niet persoonlijk bedanken. Daarom maken we graag gebruik van deze gelegenheid om iedereen heel erg te bedanken voor de vaak jarenlange ondersteuning van het werk in Peru, ongeacht de manier waarop of de grootte van het bedrag.

We zien dat de donatieknop op de website heel regelmatig wordt gebruikt. Dit is één van de eenvoudigste manieren om ons incidenteel te steunen. Op deze manier zijn ook talloze grotere en kleinere bijdragen ontvangen. We willen ook de mensen en organisaties die op deze manier ons werk steunen heel erg hartelijk danken voor hun bijdragen.

We zagen afgelopen jaar ook een toename van mensen die een formulier van de belastingdienst hebben ingevuld en zich zo verplichten tot het geven van een bepaalde bijdrage voor een periode van vijf jaar (eentje zelfs voor onbepaalde tijd). Omdat Stichting HoPe Nederland een ANBI status heeft, heeft u zelf voor het gehele bedrag dat u overmaakt een belastingvoordeel. In samenwerking met ANBIgift.nl is er een eenvoudig in te vullen rekentool, waarin u dit vrijblijvend voor uzelf kunt nagaan.

Fundación HoPe Peru gaat door met het werk in de Andes, juist ook nu in de moeilijke coronatijd.

Wij zijn dankbaar voor al uw bijdragen, klein en groot.

Mocht u meer informatie willen hebben, kijk dan hier of neem contact met ons op via onze contactpersoon Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bestuur Stichting HoPe Nederland
Bestuur Fundación HoPe Peru