Onlangs hebben we ons jaarverslag 2022 gepubliceerd.

Dit jaar kent het jaarverslag de titel 'Hoopvol na de pandemie'.

Het jaarverslag is zoals altijd tot stand gekomen door de inzet van diverse vrijwilligers en biedt een goed overzicht van de zaken die voor HoPe in 2022 belangrijk zijn geweest. Het was een moeilijk maar ook een mooi jaar om te zien hoe het "normale" leven na de pandemie weer werd opgepakt. En dat geldt ook voor onze werkzaamheden!

In het jaarverslag is ook de jaarrekening 2022 opgenomen, voorzien van een samenstellingsverklaring van de accountant die ook al jaren 'om niet' Stichting HoPe ondersteunt met de financiĆ«le administratie en verantwoording. Waarvoor nogmaals onze dank!

De in 2021 gevormde bestemmingsreserve in het kader van specifieke risico's op projecten is in 2022 voor een deel gebruikt om de programma's in het kader van Voedselzekerheid alsmede het Bomenprogramma op een goede en blijvende manier af te ronden. Zoals uit de Begroting 2023 blijkt, verwachten wij de donaties op het nivo van voorgaande jaren te houden (excl. de eenmalige bijzondere donaties) en zullen wij hierop onze bijdrage aan de activiteiten in Peru afstemmen. Mooi om te zien dat op basis van onze directe bijdrage nog extra middelen beschikbaar komen voor HoPe in Peru via Wilde Ganzen, de lokale overheid alsmede rechtstreekse donaties.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit jaarverslag of over de cijfers, neemt u dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met ons op.